WhatsApp Image 2022-06-14 at 17.31.01

לאן ברחו המים במקווה החדש בחיפה?

רגע לפני חנוכת המקווה החדש בשכונת אחוזה בחיפה, בסיור האחרון של צוות 'מרכז מקוואות חב"ד', התברר כי יש דליפה במקווה שגורמת למים לזלוג החוצה * לאחר עבודה מאומצת הבעיה טופלה והמקווה נפתח בכשרות ובהידור * סיפור שממחיש את  חשיבות הפיקוח הצמוד בעת הבנייה ובתפעול השוטף * לכתבה המלאה

זה קרה רגע לפני חנוכת המקווה החדש בשכונת אחוזה בחיפה. צוות הפיקוח של 'מרכז מקוואות חב"ד' שע"י בית דין רבני חב"ד יחד עם הרב יהודה דונין, שליח הרבי לשכונה שהוביל את בניית המקווה, באו לערוך סבב בדיקות אחרון לפני הפתיחה.

הרב חיים אליהו גלוכובסקי, מנהל 'מרכז מקווואות חב"ד', מספר: "בכל פעם שמילאנו מים גילינו שמפלס המים יורד. היה ברור שיש במקווה דליפה כלשהי. לאחר בדיקה יסודית התברר שהקבלן שיצק את מדרגות המקווה קדח בקירות הבור, כדי לתפוס את הקונסטרוקציה של היציקה, וכך יצר למעשה חורים בתוך המקווה, ודרכם יצאו המים".

התקלה לא נפתרה בטיפולים נקודתיים שנוסו. לא הייתה ברירה אלא לפרק את כל הקרמיקה ברצפת המקווה, לשבור חצי מהמדרגות, לאטום את הבור כראוי ולצקת את המדרגות מחדש!

הצוות של 'מרכז מקוואות חב"ד' ליווה את העבודות בפיקוח הדוק, וסייע כספית להביא את אנשי המקצוע המתאימים, שעמלו על תיקון הבעיה, עד שהמקווה נעשה תקין ומהודר.

הרב גלוכובסקי אומר שהמקרה הזה, כמו עוד מקרים שראה במרוצת השנים, ממחיש את הצורך החיוני בפיקוח הדוק בבניית המקוואות ובתפעולם השוטף.

"לפעמים קבלנים ואנשי מקצוע מנסים לעשות קיצורי דרך כדי לחסוך בעלויות ובהשקעה", אומר הרב גלוכובסקי. "במקרה הזה, למרות שליווינו את הבנייה לכל אורכה, הקבלן התקדם מהר בבניית המקווה וריצוף הבור בלי לעדכן אותנו. ברוך ה' שהיינו שם רגע לפני הפתיחה, כדי להציל את המצב ולדאוג לכשרות המקווה והידורו".